Tanketorsdag

Vaknade bredvid J imorse. Mys.
Kliver upp vid 11. Fixar kaffe, och går ut i vardagsrummet och tar en cigg med farsan. Han var betydligt trevligare idag.
Maserar honom, och strax efter jag är klar, kliver J ut och sätter sig hos oss. Syns långa vägar att nått inte står rätt till hos honom idag. Hans kroppsspråk, hans korta svar, hans allmänna attityd.
Så kryper upp och lägger mig i hans famn. Kramar om honom som bara den. För jag tror jag är med på vad det hela handlar om, och vill visa att jag står på hans sida.
Efter ett tag trillar vi in på sängen. Farsan drar och jobbar.
Och sen dess har vi bott här. Med musik i bakgrunden har vi legat och bara hållt om varann. Funnits där. Brytt oss. Talat utan ord.
Har typ tagit mig utanför rummsdörren 2-3 ggr senaste 5 timamrna eller nåt.
Men det är en sån dag idag. Det är inte en dag när man gör något.
Det är en tyst dag. En dag då man bara talar utan ord och väntar på att den ska pasera.

Tror det blir en liknande dag imorgon. Känns som den stämningen hemma, och J är ledig då med, så aah.
Skitsamma. Nu ska jag återgå till tystanden bredvid min sovandes kusin.

xoxo Mikaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0