Inte min dag idag...

En dag fylld av ångest. En dag jag gärna sluppit. En dag, när allt bara varit skit!

Klev upp vid 20 över 6. Tog en kopp kaffe. Satt i bilen på väg till skolan redan kvart över 7. Kommer fram till skolan ca kvart över 8, och springer ner till ett café i närheten och köper varsin kaffe åt mig och pappa.
Sitter uppe hos skolsyster, i sällskap av pappa, min mentor och rektorn när klockan är halv 9. Rektorn ber mig berätta om varför vi är där, och varför jag mår dåligt. Allt jag går och bär på (bortsett från kärlek då...) tas upp. Efter inte allt för lång tid sitter jag och skakar som ett asplöv och gråter så gud in i helvete mycket.
Vi bestämmer oss i alla fall för att jag ska börja gå på resurs varje tisdag, men att jag inte behöver gå till skolan på torsdagar. Utan jag får en dag ledigt varje vecka. Fick även ledigt för min turkietresa.

När mötet är över bestämmer jag mig för att dra till gymmet för att få avreagera mig lite. Cyklar i en dryg halvtimme, och går sen in och duschar och sätter mig en ganska bra stund i bastun. Välbehövt!

När jag kommer hem vid 1 tar jag en till kopp kaffe, en cigg, och läser ett brev jag fått.
Det var från BUP. Svar på remissen har alltså kommit, och jag blev kallad till dem den 19 oktober.
Självklart en utav de dagarna jag är i turkiet.
Ringde och bokade om tiden, och satte mig sedan ner och började svara på det 9 sidor långa frågeformuläret.
Vissa frågor var ganska jobbiga. Väckte massa gamla minnen osv.

Hamnade inne på min säng efter det. Stirrade mig blind på väggen, det vita taket och hörnet på kudden.
Grät lite till, och skakade.
Precis som vanligt.

J kom in efter ett tag och tyckte jag skulle försöka kolla på en film för att försöka skingra tankarna.
Sagt och gjort. Filmen var väl sisådär. Och tankarna ligger kvar.
Men det var värt ett försök..

Vill bara sova nu. Jag vill bara att den här dagen ska ta slut. Jag orkar inte mer nu!
Men ska kolla en film till.
Sen ska jag ta en promenad.
Sen. (sen är fortfarande ett bra ord) Sen ska jag sova.
Vet inte om jag kommer orka skriva mer ikväll.
Så ni får en update först imorgon skulle jag tro.

Xoxo Mikaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0