Försöket misslyckat

Jaha, då ligger man inne på sängen som vanligt då.
Har nyliggen kikat på en film med J. Eller ah, kikat och kikat, det var väl lite att ta i, eftersom båda somna efter en stund. J sovet fortfarande, men själv vaknade jag när filmen tog slut. Så har gjort ett par försök att somna om, men det går inte så bra.
Tror egentligen jag vet varför, men anledningen är lite för ful för att skriva här.

Istället roade jag mig med att skriva en dikt som väl beskriver ganska väl hur jag mår och har mått senaste tiden.

Tillsammans
dansar vi i tackt till livet,
när dess melankoliska melodier
förför oss

När vi tar steg för steg
för att hitta i våra själar,
snubblar vi på stygnen
till ett upprivet sår

Och när nattens sista ton
har gått i moll,
lättar våra fötter från golvet,
och låter livet eka.
I det obefintliga.

Nehe, en cigg på det där, sen ska jag försöka mig på att somna om igen.
xoxo Mikaela

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur är det?<3

2009-11-12 @ 14:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0